Stoltheten

Når du ikke får gjort de små ting
Du gjerne vil ha gjort
Du må få gjort for ikke å må gjøre mer
Fordi du ikke fikk gjort de små ting

mandag, februar 20, 2006

Det ble en tur til MONO

Lovnad om gratis øl og hyggelige mennesker ble en fristelse for stor til at jeg klarte å holde meg unna. Ble påspandert nok øl, kløpet i rompa av en dame med den herligste munn... Så jeg klager ikke. Skulle bare ønske jeg var litt raskere på avtrekkeren med å legge fra meg min samvittighet. Det skader ikke med litt nærhet til et vilt fremmed menneske en gang i blandt. Nei, det gjør ikke det.

Får ta det igjen om et par uker.

Det er slik det blir når man tenker for mye på hva andre kommer til å tro om en. Har vært så mye tilbakemeldinger i den siste tiden at jeg har blitt litt slapp... Elskerinne er et helvete om det ikke er du som vil noe mer. Det tapper deg for krefter til å gjøre det du vil gjøre. Hindrer deg i å få det du vil ha.

Men, samtidig. Om det hadde vært som jeg skisserte ovenfor så hadde jeg kastet meg over den først og beste (bra nok det...) og droppet elskerinne og singellivet. Det er nok noe annet jeg er mer interessert i. "Den som venter han skal få." Synger Knutsen og Ludviksen i "Dum og Deilig". Stemmer det. Oi hvor det stemmer. Jeg har ventet, og nå får jeg i bøtter og spann.

Det verste med dette er at jeg ikke er interessert i å briefe eller flashe damer til venner og ukjente. Det er derfor jeg blir så kresen.

Vil jeg være kresen? Ja, det vil jeg. Kun det beste er godt nok. Gidder ikke å drive det seriøst om jeg ikke er litt på knærne. Når det er sagt, så er det likevel noe jeg ønsker. Jeg ønsker å dra med meg så mange damer som mulig hjem og gjøre det mann og dame gjør. Hadde det bare ikke vært for samvittigheten eller at jeg tyr til å drikke for mye for å slippe å ta stilling.

Holde ting på vent. Er ekspert på å holde mennesker og saker på vent.

Jaja, samme hvor mye jeg skriver om dette. Helgen om 2 uker om mitt opphav ikke er her den helgen. Må se å bli litt seriøs på det å skaffe meg en ny elskerinne. Trenger det for å stille menneskelige behov. Bare slik kan jeg konsentrere meg om å tjene penger, ære og berømmelse.