Stoltheten

Når du ikke får gjort de små ting
Du gjerne vil ha gjort
Du må få gjort for ikke å må gjøre mer
Fordi du ikke fikk gjort de små ting

mandag, februar 20, 2006

Dominanse som sådan...


Gudene må vite hvorfor jeg driver å engasjerer meg så mye i islam for tiden. Er vel det at jeg aldri før har lest eller satt meg inn i islam. Aldri for sent å lære. Virker kanskje som om jeg er fiendtlig innstilt i forhold til religion? Samme hva jeg sier, viktigst er for min del å huske at så lenge det ikke er en trussel for mitt samfunn så er jeg vennlig mot alt og alle. Sånn innefor rimelighetens grenser. Tar få ting for gitt, og stiller spørsmål med det meste.

En annen sak.

Når mennesker rundt deg blir sint (en sunn form for reaksjon) så blir de også som regel ærlige. Så apropo hva liksom. Fint om noen blir sint på meg, for da lærer jeg mer om meg selv, og ender kanskje opp med en ny venn...

Det er så mange i det ganske land som kun er opptatt av sitt eget velbefinnende. Deriblant meg selv. Når en i tillegg topper det med uintelligente hjerner. Som meg selv. Så har man et lite problem. Vi får begynne å krige tror jeg. Da blir det den sterkestes rett. Penger og muskler som teller.