Stoltheten

Når du ikke får gjort de små ting
Du gjerne vil ha gjort
Du må få gjort for ikke å må gjøre mer
Fordi du ikke fikk gjort de små ting

mandag, februar 20, 2006

The Scientist

Ingen som sa at det skulle være enkelt. Det er heller ikke... Går ikke tilbake til starten allikevel.

Sto opp klokken 1300 i dag. Stort sett vært foran denne dataskjermen. Før jeg rundt klokken fem fikk en tekstmelding om jeg kunne strø med salt i gården. Selvsagt. Etter ishakking og et styremøte er jeg nå kommet meg i hus igjen. Litt sånn der gøy det der; å hakke i is.

Kan ikke gjøre sånt om du ikke er nødt. Mennesker rundt deg tror du er litt lettere forstyrret.

Forsket litt på det i dag, og nei. Nei, det er ikke utseendet som teller på www sider. Først og fremst innhold og essens. Sånn for å snakke om noe som opptar meg for tiden. Var innom og brukte noen timer på http://www.squarespace.com/. Bra tjeneste for den som er interessert i å betale litt for kvalitet.

En må jo som kjent bli invitert for å kunne få gmail.com. Fikk det der i dag, av en dataekspert. I samme slengen sier han at han ikke er så interessert i å bruke Google sine tjenester (f.eks. http://picasa.google.com/), når han nå har tenkt litt over all informasjonen de kommer til å sitte på. Hack deg inn på en maskin eller hva det er de kaller det, og få all den informasjonen du ønsker deg.

Er litt enig. Det er noe en må ta stilling til. Ikke bare å hoppe på karusellen....